söndag 26 augusti 2012

Som Ven. Fast hemma. Eller som Italien. Fast hemma.


Vid två tillfällen har vi semestrat med Hedenhösarna på Ven.
Det har varit höjdarweekends!
Vi diskuterade en ny resa men kom av olika anledningar fram till att vi lika gärna kunde spendera en helg tillsammans, på hemmaplan.
På Heden.
Syftet är ju att vi ska umgås, äta gott och ha roligt.
Spelar inte så stor roll var man gör det resonerade vi!
Det har varit en fantastiskt mysig "resa".
När vi kom bjöds vi på vin och ost.
Sen var det dags för "Pennan".
Vi satt i ring på golvet - tre vuxna och sex barn - och snurrade en penna.
Den person pennspetsen pekade på fick välja en lek som vi skulle göra.
Hmmm, tänkte jag, skulle vi inte ta det lugnt och dricka vin medan barnen roade sig själva ;)...
Fyra varv hann vi med före middagen.
Det blev "Slunga äpplen", "Under hökens vingar", "Kurragömma" och "Tre varv runt huset".
Skitkul!!
Men man känner tävlingsinstinkten vakna till liv...hahahaha!!
Jädrar vad jag tjongade iväg mina äpplen....

Sen blev det fondue!!
Efter att ha röjt undan disken och druckit kaffe och nattat alla barnen blev det drinkar och diskussioner om livets stora frågor i varsin soffa.
Sååå otroligt härligt!
Att vi inte kom i säng före två.
Ångrar mig alltid när L väcker mig klockan sex dagen efter...
Stöööön.

En bamsefrukost dukades upp i köket och sen fortsatte pennleken.
Att hoppa längdhopp så snart man svalt undan morgonkaffet hör inte till vanligheterna.
Tror aldrig jag gjort det faktiskt när jag tänker efter ;)
Vi spelade Wii, bowling rättare sagt.
Har aldrig spelat Wii i hela mitt liv (fast det har väl inte funnits såååå länge ändå?) så det var ju dags!
Jättekul!

Packade ihop madrasser och täcken och kuddar och kläder och tandborstar och gosedjur och körde hem strax före lunch.
In i duschen med hela skaran och skjuts till barnkalas med M.
Och så vidare iväg till mammas kalas!




Superb italiensk buffé!
Brorsan var....aningens trött...efter nattens uteliv.
Rätt som det var stod han och tuggade i sig en korv med bröd!!
Det är ju skandal!!
När det fanns så fin "vuxenmat".
Han förklarade att det bara var en liten "väntekorv" och att jag skulle inte oroa mig :)

Två tjusiga och goda tårtor till kaffet och sen var det stopp.
Jag kommer nog inte att behöva äta förrän på onsdag eller nåt...
Men jag behöver nog ladda, för vad som komma skall den här veckan....
Ooooooh, pirrigt....;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar