tisdag 28 augusti 2012

Låååååångtisdag

"M!!" hojtade jag till min arbetskamrat genom korridoren, "Vet du när jag vaknade idag???"
"Nä" svarade han och tittade på mig, måttligt intresserad men för väluppfostrad för att låta bli att lyssna.
"H-A-L-V-F-E-M!!"
"Varför det?" sa han torrt och fortsatte "Skulle du ut och mjölka eller....? Bor inte du i lägenhet...?"
Ha.
Ha.
Kul.
Så fick jag syn på resväskan bakom honom och frågade lite nyfiket:
"Ska du ut och resa??"
"Kurs. I Berlin. Ska bara skriva ut mitt boardingkort."
"BERLIN?? På KURS?? Fan vad orättvist!!"

---

Mejl från M en halvtimme efter att han gett sig iväg:
"Jag glömde hänvisa min telefon" (som han brukar...) "Kan du ordna det?" (som jag brukar...)
Mejl tillbaka från mig:
"Glöm inte att köpa nåt fint i Berlin!" (*blink blink*)
Svar från M:
"Ja, jag ska unna mig nåt :)"
Jag:
"Jag menar att du ska köpa nåt fint till din BÄSTA arbetskamrat!" (pucko...)
M:
"Hmmm. Ja, vad tror du att J tycker om??"

---

Hoppas att han blir glad för överraskningen jag ordnat med idag, hehe...
Den kommer han att bli varse på måndag :)

---

Nu är jag fast.
I Robinson.
Och i Dallas.
Skönt.
Riktig kvalitets-tv.
Kan längta till jul bara för att få följa Stjärnorna på slottet också :)
Men ikväll blir det ingen uppesittarkväll.
Herregud, har ju varit vaken huuuur länge som helst.
Var lite kämpigt vid några tillfällen på jobbet idag när det kändes som om jag skulle svimma och trilla av stolen.
Gud så pinsamt det hade varit.
Speciellt när man sitter mitt i ett samtal med någon annan.
En gång i våras somnade jag på ett möte.
Hade precis ätit lunch och jag kände mig hur pigg som helst.
Det var jag inte.
Tydligen.
Vi var bara fyra stycken på mötet så det var liksom inte som att sitta längst bak i klassrummet...
Nej.
Här gick det inte att obemärkt blinka långsamt.
Men det råkade jag göra.
Kände hur huvudet blev allt tyngre och drogs ner mot bordsskivan.
Precis innan pannan slog i vaknade jag upp ur min dvala...
Och låtsades som ingenting.
Sen kom kaffe och kaka och jag piggnade till!

Åt middag hos mamma och pappa ikväll, jag, S, E och L.
Pannbiff med lök - en av mina favoriträtter!!
Efter det nygräddade kanelsnäckor och hallonkaka.
Tack!
Så skönt att slippa laga middag.
Bara att åka hem och ta dusch-tandborstnings- och läggningsfighten.
Middagsfighten kom jag undan idag!
Fast L var ju inte på sitt mest strålande humör kanske.
S är inte så sugen på att skaffa barn.
Efter att ha umgåtts med mig!
Haha!!
Bästa preventivmedlet!

Nä.
De är så fina mina flickor!!
<3 <3 <3
Kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar