fredag 24 augusti 2012

Tekniskt under i skogen!

I förrgår kom en av mina kolleger in på mitt kontor.
"På fredag ska vi ut i skogen och kolla en sak."
Paus.
"Du har väl andra skor än.....dom...där?"
Lite oro i hans blick när han sneglade på mina paljettsandaler.
"HAR du gummistövlar?"
Tssssssssss.
Klart.
Vad trodde han?
Klart jag har gummistövlar.
Höga vita med snörning.
Är ju högsta mode;)
Så idag följde jag med ut på uppdrag.
För att lära.
Ska ju bli mitt ansvar så småningom.
För säkerhets skull har jag beställt ett par praktiska gröna gummipjucks.
Vill ju inte gegga ner mina fingummistövlar, haha!
Min kollega påpekade även att jag borde beställa en sån där neongul jacka med reflexer.
För att synas.
Hm.
Det får jag fundera på.
Tycker om att synas.
Det är inte det.
Men en ultrajättejävlaneongul jacka?
DÅ syns man.
Majj gadd.
Men visst.
Ska det se ut som att man jobbar på Tekniska kontoret så får man gå all in.
Ska nog beställa en sån där fräsig bygghjälm också.
Orange.

After Work på stamstället ikväll.
Trevligt.
Och jag är bra på budget-after-work.
Kostade nästan inget för oss fyra.
Ibland är det bra att barnen är kräsna och nöjer sig med enkel babymat.
Dessutom hade jag köpt en JÄTTEgodispåse som jag hade med i handväskan.
Man får inte vara dum :)

Katt.
I.
Hatt.
Nya kattungen har flyttat in.
Lindrar bra mot sorgen för den andra lilla som de så tragiskt förlorade.
Söt är den.
Och likadan som den förra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar