torsdag 2 augusti 2012

Hemmakväll

Lugnare på jobbet idag.
I alla fall på telefonsamtalsfronten.
På måndag börjar jag min nya tjänst.
I teorin.
I praktiken blir det inte så.
Jag ska lära upp min efterträdare och det tar väl några veckor.
Jag har i och med min nya tjänst också fått ett nytt rum.
Har snart flyttat över alla mina saker, blir riktigt tjusigt.
Det är ett lite mindre och lite mörkare rum men jag har minsann egen toalett!!
Inte alla som har det inte!!
Flott!
Givetvis har jag tapetserat en halv vägg med fotografier tagna i sommar.
Kan man sitta och titta på och drömma sig tillbaka till en grå dag i november;)
Det mest spännande som hände på jobbet idag var väl när jag oförsiktigt nog trampade i en hundlort.
Ja, det var ju inte inne på kontoret men precis utanför på gräsmattan.
Har en arbetskamrat som alltid säger: "Akta hundskiten!"
Det sa han inte idag.
Därmed var det hans fel.
Fick skura mina fina Ilse Jacobsen flip-flops med diskmedel.
Nu är de rena och fina och luktar Yes!!

Hämtade E efter jobbet.
Hon hade mamma-längtan <3
Vi har bakat tårtbottnar till kalaset i helgen, pantat flaskor och tjänat tolv kronor och klistrat i pysselboken.
Bland annat.
Nu är vi trötta.
Inatt måste jag sova mer än sex timmar...
Det här håller inte.
Läste ut Björn Ranelids "Kvinnan är första könet" häromdagen och har nu påbörjat "Alfahannen" av Katarina Wennstam.
Skönt att sjunka in i en bok men ligger och läser för länge på kvällarna.
Är inte jätteintresserad av OS-sändningarna.
Tyvärr.
Det är liksom så mycket att välja på.
Och mina förkunskaper är dåliga.
Slötittar lite på Ernst istället.
Lätt att ta in.
Passar mig ikväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar