tisdag 14 augusti 2012

Sommarens synder...

...gjorde sig påminda redan under uppvärmningen inför kvällens Intervall Flex-pass.
SHIT!!
Jag tränade exakt samma pass en vecka efter min gallstensoperation i vintras och till och med då var jag i bättre form än nu, haha!!
Tunga intervaller i högt tempo.
Jag kommer inte att kunna stiga upp ur sängen imorgon.
Men man vill ju inte visa sig svag...
Speciellt inte när man vid ruscherna ligger jämsides med en f d elev som är hälften så gammal.
Jag låg först - barnsligt att tävla, jag vet, det är ju synnerligen oviktigt - men plötsligt orkade hon MER än mig!!
Då måste man ta i så att man nästan kräks ;)
I slutet var jag så trött att jag såg stjärnor och - Anna Skipper??
Jag hörde hennes röst tydligt och kände henne nypa tag i midjan:
"FY FY FY...Så går det när man slarvar hela semestern och dricker öl och vin och röker och snusar och äter onyttigt och är ute och nattrumlar. Din lilla FLÄSKfia..."
Och så den där blicken.
Brrrrr.....

Anledningen till att jag kunde träna ikväll var att mina föräldrar bjöd flickorna på cirkus.
(För vi lyckades ju få bort den sista bilen vid 22.30-tiden igår....)
Pappa hade köpt de bästa biljetterna så att de satt ända längst fram vid manegen!
Och trots att mamma tagit med dryck och godis blev det ändå en massa extrakostnader;)
Rida på en kamel kostade till exempel 50 kr!!
Som hittat!!
Jag har blivit biten av en kamel i benet en gång.
Det var gratis...
Pappa sa att det var billigare att betala årsavgiften till golfklubben än en kväll med barnbarnen på cirkus, hahaha!!
Men det var det värt!!
(Säger jag som inte betalade en krona!)
Flickorna var såååå nöjda.
Och det räcker.
Till och med mamma tyckte att det var roligt.
Som gillar cirkus lika mycket som jag.
Det vill säga, inte alls...
Tur då att nästa cirkus kommer den 5 september ;)
Fast mina kära föräldrar mumlade nåt ohörbart när jag föreslog att de kunde ta med flickorna om en månad också ;) och fick lite bråttom hem....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar