fredag 14 september 2012

Fredagsfrisk

Åååh, som jag saknar mina små flickor!!!
Men nu behöver den här mamman ta nya friska tag...
Jag började igår med att tvinga min egen mamma att gå med mig ut.
Ut ut alltså.
Inte sitta i lägenheten och glo på TV.
Det har jag gjort i två veckor.
Nej, nej, med ut menade jag igår att gå ut och äta på byns bästa krog.
Hrm.
Eller enda krog.
Men det är ett fint ställe.
Mysig miljö, god mat och glad personal.
Må så vara att det kan ta lite tid att få beställa, att få sin mat osv. men i det stora hela, jag trivs bra där!
Vi hade riktigt trevligt!
Och det var gott med vin :)
Synd att det är en sån liten by vi bor i, man kan liksom inte beskriva händelser eller människor utan att någon kan lista ut vad eller vem det handlar om, hihi....
Jag kan bara säga att det är intressant att studera vad som händer och vilka som kommer fram och pratar, och slår sig ner vid ens bord och inte har en tanke på att gå därifrån....

Idag fortsätter slappandet för mor och dotter.
Jag behöver det.
Mamma behöver det.
För imorgon måste jag ta tag i livet igen.
På riktigt.
Lägenheten ser ut som den gör efter två veckors sjukstuga...
Jag har börjat packa och ska fortsätta med det.
Fast inte idag.
Idag blir det annat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar