torsdag 20 september 2012

Glömde ju det roliga ;)

Igår hade min lilla loppa namnsdag!
Jag tänkte skicka ett vykort - för det är ju roligt att få post i brevlådan! - men glömde bort det.
Asch, tänkte jag, jag köper ett kort på morgonen (som igår morse) och lägger i brevlådan.
På Preem hade de emellertid inga vykort!
Väldigt besynnerligt eftersom de har ALLT annat utom möjligen biltillbehör....
Så jag fick snabbt tänka om.
Jag köpte en trisslott!
Helt rätt till en fyraåring...
Eller....
Tja, det blev en sån i alla fall.
Jag frågade om de åtminstone hade ett kuvert som jag kunde lägga lotten i.
Jodå.
Ett kuvert där det stod "Grattis på Fars Dag".
Det fick duga.
Igår kväll ringde lilla L och tackade för presenten.
Jag kunde inte dölja min iver och frågade "Har du skrapat? Vann du något?"
"Näää", svarade hon glatt och fortsatte babbla på om annat hon fått av dagmamman och av sin pappa.
Jag lyssnade med ett halvt öra.
Skit också, nu måste jag fortsätta att försörja henne.

Min käre arbetskamrat har varit ute och rest igen.
Ett himla flängande på honom alltså.
Den här gången fick jag tre presenter!!
En penna, en väldigt tjusig tygkasse som jag kommer att använda som handväska tror jag och ett universalverktyg, helt oumbärligt för en husrenoverare.....
Man kan mäta och skriva och göra allt möjligt.
Tydligen.
Undrar om den kan mäta hur långt jag har till jobbet?
Det regnar nämligen.
Och jag vet inte om jag har 200 eller 300 m till jobbet och om det är på gränsen till kriminellt att ta bilen den korta sträckan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar