lördag 15 september 2012

Vi fortsatte på gårdagens tema...

Mamma och jag har haft mysdag med brorsans sambo och hennes mamma.
Härligt höstväder att strosa runt i, och mycket att titta på.
Både kultur (!) och nöjen...
Jajamensan...
Jag köpte en ny plånbok - äntligen! - för det var hål i min gamla...
På mer än ett sätt ;)
Fick smyghandla den när mamma tittade bort eftersom hon ansåg att den var för dyr...
Man är alltid barn i sin mammas ögon.
"Ska du verkligen köpa den? Tycker den är kostar alldeles för mycket."
Jada jada.
Och så "hittade" jag ett nytt halsband!!!
Tappade ju mitt fina för en månad sedan.
Letade och letade men kunde inte hitta det.
Det här är inte likadant, men nästan...
Har känts så naket att inte ha haft något runt halsen...

Sen lagade S en fantastiskt god lunch åt oss!
Med kallrökt lax, chili och spenat!
Mums!
Efter maten en smaskig dessert och kaffe.
Den andra koppen var godast...;)

För några år sedan önskade brorsan sig en sån här stor porslinsfigur.
Mamma såg som sitt mission att leta upp en!
Tror att denna lilla kisse var den första...?

Sedan flyttade denna lilla vovve in.
Ja, det kan ju bli lite för mycket.
Men de behöver ju inte placeras bredvid varandra...

Men den här????
Tittade frågande på S för den här var ny för mig!!
Jo.
Det var några gulliga kompisar till brorsan som gav honom den här i inflyttningspresent!
Hm.
Det var ju rart.
Tycker inte riktigt att det är samma klass på denna, måste jag erkänna.
Lite väl....kitchig va??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar