måndag 24 september 2012

Mest bilddagbok :)

Så här såg det ut i radhuset i lördagsmorse.
Det gör det inte längre.
Igår flyttade vi alla möbler - nästan - till huset och stuvade in i barnens blivande sovrum på ovanvåningen...
Och mycket annat, som kartonger, kläder och prylar.
Man kommer nästan inte in i de rummen.
I lägenheten har jag en fåtölj, TV (ståendes på golvet) och en madrass att sova på :)
På fredag måste renoveringen vara klar!
Då måste nämligen lägenheten tömmas.
För på lördag är det städparty!
Till mina sex väninnor som kommer hit då har jag utelämnat förstavelsen städ- i inbjudan...
De tror att de är bjudna på lite galej, hahaha!
Klockan nio på morgonen...
Så förvånade de måste bli när de får en flaska Ajax i ena handen och en wettextrasa i andra, istället för ett glas bubbel och en liten papptallrik med snittar ;)

After Work i fredags.
Mycket trevligt och mysigt.
Och det var ganska många matgäster.
Känns så härligt osvenskt att gå direkt från jobbet till krogen.
("Krogen" i bestämd form ja. Finns nämligen bara en.)
The local pub liksom...
Ta en öl, äta en bit och snacka skit.
Älskar det.
Kommer att sakna just det när jag har flyttat, att ha så nära...

När vi ätit upp och beställt in ny öl kom en trollkarl och satte sig...
Han trollade så vi satt och gapade av förvåning!!
Om och om och om igen gjorde han samma trick.
SÅ grundlurade vi blev.
För nu vet jag.
Att han hade en medhjälpare...
Skulle inte gå hem så sent - som vanligt - men kom i alla fall hem vid tolv.
Inte så farligt.
Klockan åtta i lördags var jag på plats i huset.
Tillsammans med golvläggarna.
Vid två körde jag hem och påbörjade förberedelserna.
Inför: "WE LOVE THE 90'S!!!!!"
Wooohooooo!
Kan bara säga att lördagskvällen var helt MAGISK!!!
Alla superlativ man kan komma på!!!

2 kommentarer:

  1. Han hade en medhjälpare alltså?! Men det hade ju inte jag!

    SvaraRadera
  2. Mhm. Gissa vem??
    Du hade nybörjartur;)

    SvaraRadera