lördag 1 september 2012

Jag har blivit med hus!

Jag har köpt ett hus.
Ett radhus.
Jag kan inte säga att jag har köpt ett fint radhus.
Men det kommer att bli fint!
Det är otroligt slitet och nergånget.
Det är massor massor att göra.
Säljarna hade inte ens städat!
Inte någonstans!
Men nu pågår projekt renovering.
Det är roligt, men mycket slit.
Planlösningen är jättebra.
En liten mysig trädgård har jag också.
Det blir bra det här.
På en månad!
Mer tid har jag inte.
Därför har jag ägnat torsdag, fredag och lördag åt att vara i huset redan.
Det kommer att läggas många timmar där.
Många människor är inblandade, jag pratar i telefon, tar beslut och fixar.
Emellanåt tar jag en kopp kaffe och funderar.
Men för det mesta river jag upp eller sliter ner något.
Som idag.
Då har jag skrapat ner tapeter.
Det är ett j-a jobb rent ut sagt.
Ikväll känns det som om jag har influensa ;)
Ont i kroppen, skakig, trött och lite frusen... En del blir fel - som när jag kapade en sladd på en dyr maskin, hrmm - och annat blir rätt.
Det är lite nervöst.
Men samtidigt roligt.
Projekt är roligt!
Även en lördagskväll :)
Men nu är jag slut.
Det är en ny dag imorgon.
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

1 kommentar:

  1. Grattis till huset men ....vilket jobb!!! Ska bli spännande och se resultatet :-)

    SvaraRadera