torsdag 20 september 2012

Morgontrött-Glad-Arg-Glad-Kvällstrött

Grovköket/tvättstugan i radhuset var det värsta.
Visserligen hade förra ägaren låtit sina kära katter använda hela huset som kattlåda, men det här rummet var nog favoritstället.
Att kissa i.
För fy vad där stank!!!
Det gör det inte längre.
Inte kattpiss i alla fall.
Den stanken har ersatts av spackel- och målarfärgsdoft och det är tusen gånger bättre!
Det är så roligt att köra till huset varje dag efter jobbet och se vad som hänt.
Om en vecka måste det vara klart.
Känns nästan omöjligt.
Men ofantligt spännande och utmanande.
Ikväll har jag och mamma packat ner en hel del saker i lägenheten.
I måndags demonterade pappa de möbler jag inte behöver använda just nu.
Här är lite rörigt.
Och jag känner mig stressad.
Det är mycket på jobbet också.
Och i eftermiddags var det nästan så att bägaren rann över...
Först fick jag höra något av en kollega som retade upp mig lite.
Sedan fick jag två samtal kopplade till mig, direkt efter varandra, där jag blev utskälld och idiotförklarad.
Först en kvinna som var arg över något.
Och sen ytterligare en som var precis lika arg, fast över något annat...
I mitt jobb måste man behärska sig och svara trevligt även om folk säger otrevliga saker till en.
Idag var det svårt att hålla tillbaka.
Istället vräkte jag av mig till en kollega och en kompis på telefon om vad jag tyckte och tänkte om de personerna jag pratat med.
Det var inte de vackraste orden jag kan som jag använde....
Tvärtom.
Nog de värsta jag kan komma på.
Usch och fy så förbannad jag var.
Dessutom klagade kvinnorna på saker som inte är mina ansvarsområden.
Men de tyckte ändå att det var mitt fel och de undrade vad jag kunde och visste egentligen och varför kommunen är så usel etc. etc.
Roligt nästan jämt.
Fattar inte varför jag fick ta de samtalen.
Eller jo.
De berörda handläggarna svarade inte på sina telefoner och då fick jag ta dem för jag är så duktig och svarar nästan alltid i telefon.
Som en annan slasktratt.
Jaja.
Men en titt i huset efter jobbet fick mig på bättre humör.
Och en timmes innebandy!
Det var ett tag sen.
Det var roligt, men jobbigt.
Min kropp var inte van.
Ändå provtränade jag på Friskis & Svettis i tisdags.
Det gick bra, men jag orkade inte ta i speciellt mycket.
Nu är jag ganska slut och ska faktiskt gå och lägga mig och läsa.
Och ladda.
Inför morgondagen, helgen och kommande vecka.
Det blir intensivt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar