fredag 28 september 2012

So far so good...




Sådärja.
Nu har jag äntligen ätit frukost!
Klockan är några minuter i tolv och NU ska jag börja med det jag skulle börjat med för tre timmar sen...
Jag har varit överallt och ingenstans.
"Byggmöte" vid halvtio.
Fick reda på att diskbänken till köket var restad och köket kan följaktligen inte bli klart förrän nästa vecka.
Bänkskivor och kakling får komma därefter.
När jag irrade runt på City Gross för att köpa städgrejer till morgonens party kände jag mig lite yr.
Fan.
Jag glömde äta frukost!
Blev nämligen uppringd från jobbet när jag stod halvklädd i badrummet.
Ett litet problem.
Som jag själv var skuld till.
Fick hasta iväg och lösa.
Eller ja, det var löst men fick ändå sticka iväg.
I alla fall.
Högg en lyxig landgång i delikatessen på CG och packade ner i påsen med trasor och medel.
Sen hade jag något ärende till.
Vilket ledde till att min landgång havererat fullständigt i påsen.
Så om någon av städtanterna undrar varför vissa saker luktar gravlaxssås och sill imorgon så är det för att jag fick ta och skrapa upp landgångsinnehållet från förpackningarna och klistra fast på brödet igen...
Den var god ändå.

En handdukstork som inte blev levererad åkte jag och hämtade också.
Butiksägaren ville inte ge den till mig eftersom han stött i den och det blivit en liten skråma.
Men jag skiter väl i en liten skråma, syns ju knappt!!
Jag tog den, och en toarullehållare som fick skruvas ner från utställningsväggen, med mig till huset.
De blir så glada, grabbarna, när jag kommer med nya uppgifter...
Sen fixade jag två badrumsskåp till.
De jag beställt, och som redan är på plats, är ynkligt små.
Får plats typ en deodorant och ett nagellack.
På sin höjd.
Funkar inte.
Vi är fyra tjejer.
Mycket fix.
Men när jag bar in dem i huset fick jag onda ögat av överbyggaren och skyndade mig att säga att pappa får ta hand om dem...
Så nu vet du det pappa.

NU ska jag städa.
Mitt sovrum.
Och sen pressa in alla lösa delar som finns i lägenheten, i det rummet.
MOTIVATION!!
Kaffe och snus och 90-talsmusik så ska det nog gå....

1 kommentar:

  1. Härliga du, vilken energi!! Låg du inte på sjukhus typ igår?? Lycka till med allt! Kram

    SvaraRadera