fredag 19 juli 2013

Det tar sig....


Intressant start.
Pappa gick iväg och fixade med allt praktiskt före dagens scrambletävling.
Jag gick med min pollett för att kvittera ut en hink med bollar.
Stoppade i polletten, rassel rassel, bollar trillade ut....på asfalten och rullade iväg överallt.
Hink!!!
Shit!
Glömde sätta en hink under hålet där bollarna kom ut!
Pappa var inte i närheten, jag fick kvickt samla ihop bollarna för hand.
Folk i chica golfoutfits stirrade och undrade.
Eller så tänkte de: "Är HON här igen??"
Pinsamt.
I alla fall.
Försökte så oberörd som möjligt, trots den lilla incidenten, gå och ställa mig på driving-rangen.
Fortfarande ingen pappa i sikte.
Nåväl.
Drivade iväg den ena bollen efter den andra, rakt och snyggt utan vare sig toppning eller duffning.
NÄR väl pappa dök upp....gick det sådär.
Typiskt.

Hälsade på grabbarna - för inte var de gamla - vi skulle tillbringa de närmaste fem timmarna med och slog ut våra första bollar.
Pappa slog "out" på första hålet.
Hm.
Gissa vem som räddade situationen...?
Men sedan spelade vi faktiskt bra.
Brutto 81, netto 69 slag.
Bra.
Tycker vi.
Plats 34 av 60.
Får man vara nöjd med.
Allt är bättre än näst sist....

Ikväll har vi ätit god middag på restaurang i hamnen.
Stjerneskud.
Tydligen.
Friterad kolja, färskrökt lax, räkor och lull-lull.
Kallt vitt vin och sol på väg ner.
Mysigt.
Sitter och väntar på film.
"Long kiss goodnight".
Kan bli tufft.
Att hålla ögonen öppna;) så länge.
Men Geena Davis är så braaaaa!

Imorgon ska det bli löpning.
"Hann" inte imorse.
Stängde av klockan.
Trots att jag inte skulle.
Jag har noll karaktär.
Pappa hade dukat fram mastodontfrukost.
(Emellertid inga scrambled eggs vilket hade passat bra...)
Jag är numera en otacksam frukostätare.
Aldrig hungrig på morgonen.
Men pappa ville väl försäkra sig om att jag skulle få energi ;)
Som om han var osäker så försökte han dessutom precis före första utslaget bjuda mig på en sån där energibar!!
Fullproppad med nötter!!
Hur tänkte han där..?
"Oj, hoppsan!"
Fem timmars, drygt, harvande på stäppen gör en behagligt trött...
45 hål på en vecka.
Snart proffs.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar