onsdag 10 juli 2013

Stressmester....

Det tog fem minuter.
Sen var jag tillbaka i vardagstressen.
Tillfälligt tack och lov.
HUR KAN DET HA BLIVIT SÅ MYCKET TVÄTT??
Kanske för att flickorna bytt kläder tre gånger om dagen...?
Vi åt frukost i stugan i vanlig ordning i vad som blivit vanlig frukosttid.
Sen kom moster A på besök.
Inget strandväder idag dock.
I eftermiddags körde vi hem, jag behövde tvätta och ska jobba en stund imorgon.
Och HERREGUD vad jag har tvättat.
Det hänger tvätt överallt i huset.
OCH hemma hos mamma.
Trädgården hade frodats fint under min frånvaro från radhuslivet ;)
Rensade ogräs som en tok, klippte gräset, stoppade i ny tvätt i maskinen, hängde upp, jagade döttrar inne hos grannen, och så kom mamma och pappa.
Mamma med skaldjurstårta - tack <3 - och pappa med trimmer - tack <3.

Som sagt, lite jobb imorgon, sen tillbaka till det skööööööna semesterlivet.
Ja.
Idag har det förstås varit lite bråkigt.
Mer än LITE kanske jag ska understryka.
Ungefär som på pannkakshusdagen, gaaaaaaaah.
Fast nu har vi gått och trampat på varandra dygnet runt i drygt två veckor, inte så konstigt kanske.
I vardagen hinner vi ju knappt ses...
M ska spela beachhandboll, ska bli riktigt roligt!
Älskar beachhandboll, stämningen, musiken, tävlingsmomentet...

En kväll när vi cyklade från hamnen sniffade jag ljudligt i luften, så där tramsigt euforiskt, och sa till flickorna:
"Känner ni tjejer, det luktar SOMMAR!?"

M:
"Ja-a, det luktar blommor och öl!"

Hm.

--------------------------------------------------------

Fortfarande "Fel på sidan". Ber om ursäkt för det. Även om det inte är mitt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar