söndag 21 juli 2013

Nattklubbsäventyr för radhusmamman!

Kvällen.

Natten.

Dagen efter.

"Tänk, det är 3000 personer i publiken!" sa pappa och svepte med handen över läktarna.
"Oj" sa jag "Är det?"
"Ja. Jag har räknat."

Det var verkligen mycket folk.
Vi uppmanades att stå upp så att fler skulle få plats att se finalerna.
Musiken pumpade ut ur högtalarna, speakern pratade exalterat och hela centercourt:en gungade.
Det är handbollsfestival det :)

Min fina - unga - väninna S dök upp, pappa parkerade hennes bil på säkert vandalavstånd, och så vandrade vi iväg mot den omtalade BUFFÉN.
Vi hade en halvtimme tidigare bokat bord.
Fast det kände ingen i personalen till när vi kom dit.
Jag fick försiktigt flytta bort två öldrickande gubbar så att ett bord blev ledigt...
Sen vidtog frosseriet, sushi och thaimat.
Vi fnös föraktfullt åt andra matgäster, som på amatörmässigt vis lastade upp RIS på sina tallrikar.
RIS!?
Bukfylla...
Världsvant och rutinerat plockade vi själva enbart russinen ur kakan, det vill säga godbitar som sushi och friterade räkor.
När pappa svängde för fjärde gången noterade jag att personalen radat upp sig för att studera honom.
Han märkte dock inte detta utan plockade helt obekymrat upp fem friterade räkor på ena halvan av tallriken och fem sushibitar på den andra...
När vi gick därifrån såg jag att en i personalen sprang ut och skrev en 2:a framför "99 kr" på griffeltavlan...

Pappa korkade upp mousserande vitt vin medan jag och S förvandlades till nattklubbspinglor;)
Tonårsfnittriga, med varsin cider i handen, styrde vi de högklackade stegen mot NATTKLUBBEN i god tid eftersom vi befarade långa köer.
S fick visa legitimation.
Det fick inte jag.
Otippat.
Men den vänlige klubbvärden välkomnade mig varmt och önskade en trevlig afton.
Afton??
Såg jag såååå överårig ut....?
När vi kom in såg jag dock något övermogen ut, men när vi gick hem hade medelåldern höjts avsevärt...
Vi drack drinkar - många drinkar - och dansade hela kvällen.
Förutom några rökpauser och toalettbesök.
Man kan undra - hur en nattklubb som tar 200 spänn i inträde - inte har råd att hålla toalettstolarna med sitsar!?
Eller ens toalettpapper.
Tänkte påpeka det i baren men glömde det lika fort.
Tills jag pudrade näsan nästa gång...
Tur att man är så gammal så att man är utrustad med pappersnäsdukar från Apoteket i handväskan...
In case...
Vi hade riktigt riktigt roligt.
Och var riktigt riktigt svettiga.
Trots att vi - eller i alla fall jag - hade minimalt med kläder.
S messade en bild på mig till sin sambo.
Han svarade: "Hittade inte K kortare shorts?"
Hahahahaha.....
Jag hade i alla fall inte studentklänning som merparten av de kvinnliga besökarna hade...
Ja.
Åldersgränsen var 18.
Klockan tre kom en ordningsvakt och sa att vi var tvungna att gå hem.
"Vaaa??? Redan???"
Vi gick ner till havet för vi fick en fantastiskt dum idé om att ta ett dopp.
Vi ångrade oss direkt vi doppade tårna i vattnet.
Och gick hem och sov vår skönhetssömn...;)

Halvelva masade vi oss upp, det var tokvarmt och vi var lätt slöa i hjärnorna...
Vi åt frukost som mamma och pappa ordnat och gick därefter som i dvala ner mot havet.
Det var nästan fullbelagt på stranden!
Vi pressade oss ner bredvid tre tatuerade killar, en tjej som inte ville bada eller bli blöt i håret - hon argumenterade högljutt för båda alternativen - och en liten flicka.
Det blev väldigt närgånget.
En av killarna låg nästan i S:s väska.
Men det var roligt att höra deras samtal...
Det är ett nöje på stranden, att förutom att höra vågskvalp och måsar, att höra väldigt väl vad folk diskuterar eftersom man ligger så nära varandra;)
En av de tatuerade killarna, som förmodligen var ihop med tjejen som inte ville bada, skojade och hotade att han skulle få henne i vattnet.
Hon hotade tillbaka att om han gjorde det "Så skulle han minsann inte få ligga på en månad!"
En av de andra tatuerade killarna sken upp och sa att då kunde han slänga henne i vattnet för han fick inte ligga med henne ändå och hade inget att förlora...

Ett fantastiskt dygn.
Men som vanligt kommer ett vemod över mig.
Separation.
Längtan.
Saknad.

Imorgon börjar dock en ny vecka.
En ny skön semestervecka.
Sol, bad, golf och inte minst födelsedag för min älskade mellandotter <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar