onsdag 3 juli 2013

Träningsläger - dock inte för pipsillar...


Efter en mycket aktiv förmiddag (lååång cykeltur, skogspromenad och bergsklättring) behövde jag bara fråga flickorna EN gång om de ville vila en stund...
Vi vuxna parkerade oss på uteplatsen - jag under en varm filt då termometern visade endast 16 grader - med varsin bok.
Min lillebror är en viking som aldrig fryser (man får inte ens tända ett värmeljus för att det är mysigt...) och dessutom tyckte han nog att det var direkt svettigt efter att ha klippt gräsmattan;) och min svägerska är gravid och har kanske hormoner som spelar henne ett spratt;) men varmt var det ICKE.
Har nu läst cirka halva Bitterfittan och skulle utan problem kunna lägga den ifrån mig och aldrig öppna den igen...
Men det gör jag inte.
För att jag inte gör så med böcker.
Men hade jag innan jag börjat läsa boken vetat om att den innehöll sådan feministpropaganda och patriarkathat så hade den fått stå kvar i bokhyllan.
Den kanske till och med hamnat i papperskorgen.
Jag trodde att det var en skönlitterär bok.
Så verkade den vara i början.
Men efter ett tag så dyker de mest bittra och tragiska uppstötningar upp - författarens egna åsikter och "fakta" - och jag känner att jag inte behöver sådant i mitt liv.
SHIT! Jag blir ju nästan en bitterfitta själv av att bara läsa...
Cirka 95% av innehållet är bittra analyser och åsikter.
Men resten är bra.
OBS! 5% då....
En del sanningar.
Får jag erkänna.
Nej.
Nu gäller det att läsa fort så man "blir av med den".
Och jag rekommenderar ingen att läsa "Bitterfittan" om man inte vill bli en...


Märks att brorsan är här.
Flickorna ville cykla ner till stranden och "träna".
E har "värk" i underarmarna sen igår då brorsan klockade dem i olika övningar, haha!


Och imorse satte jag nytt personligt kilometertidsrekord.
5.10.
Kommer aldrig att hända igen.
Min personlige tränare ändrade min fotisättning och lite andra detaljer.
Kan ju inte bara ha berott på det?
Imorgon blir det nog samma tröskande som vanligt...;)
Fast idag "tog han det lugnt"...
Lillebror har lovat mig magövningar imorgon.
"Jaaaaa!" jublade jag.
"Men inget pip" varnade han.
Pip?
Hm.
Ibland är jag en idiot.
Men ser ändå med spänning fram emot detta ;)
Undrar vad grannar och förbipasserande kommer att tro när jag ligger där på gräsmattan och piper?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar