torsdag 18 juli 2013

Toppar och dalar och hissar och dissar....


Ska döpa om den här bloggen.
"Faster than the rest"....
Eller nej.
Stämmer ju bara ibland.
Som idag.
Juuuuhuuuu.
Var som vanligt helt borta när klockan ringde imorse.
Stängde av den och ställde fram väckningen en halvtimme.
Blev jag piggare?
Nej.
Ska jag göra likadant imorgon?
Nej.
När jag äntligen kom upp, efter att mamma försiktigt knackat på min dörr och kvittrat "Frukosten är färdig", satt mina föräldrar redan med kaffe och morgontidning på uteplatsen...
"Jag har varit ute och promenerat!" sa Bill.
"Jag har varit och badat!" sa Bull.
Mhm.
"Och jag ska ut och springa" mumlade jag mer död än levande och drog på mig träningskläderna.
I mitt stilla sinne tänkte jag att det aldrig skulle gå.
Men oj vad det gick!
Fötterna trampade på och jag trodde inte på Runkeeperdamen när hon sa:
"Average pace, five minutes."
Jaha....och.....?
Sekunderna då?
Fyrtioåtta?
Men nej.
FYRA OCH FEMTIONIO - SKRYYYYYYT :)
(Min blogg, min blogg, jag skryter så mycket jag vill....)
OBS! Kommer aldrig att hända igen.

Efter dusch, kaffe och snus körde jag hem för att jobba några timmar.
Trafiken var som vanligt.
Det vill säga, stod det 100 på skylten så körde folk i 80.
Jag körde om husvagnar, långtradare, övningskörare, hästekipage och traktorer.
Suck.
Var mycket att göra på jobbet.
Tog mycket längre tid än jag trott...


Mamma och pappa var inte i stugan när jag kom tillbaka.
Ingen middag stod färdig och väntade på mig heller...
Skandal.
Mamma hade ju ändå packat både frukost och lunch till mig imorse.
Fick bli några smörgåsar och en öl istället.
Gick en sväng ner till beachhandbollområdet för att leta efter ett spelprogram.
Hittade inget.
Troligtvis för att de inte gör sådana av papper längre...
Så bökigt att släpa runt på datorn bara....

När jag återvände satt mamma och pappa klistrade framför TV:n.
Mamma med ett fånigt leende på läpparna och glittrande ögon, pappa med korslagda armar över bröstet och fnysljud.
Ja.
De tittade på Ernst Kirchsteiger :)
Lite som att lyssna på flipp eller flopp.
En som hissar, en som dissar...
Mer underhållande att iaktta mina föräldrar än att titta på själva programmet.
Undrar om det är ett vanligt förekommande inslag i sommarstugorna på torsdagkvällar?
Kvinnor som hyllar och förtjust klappar i händerna åt denna karla-karl och män som muttrar och kallar Ernst en fjant som springer omkring barfota och luktar på blommor....

I vilket fall.
Direkt efter programmet sprang mamma ut för att vattna sina blommor och ta in tvätten.
Inspirerad?
Pappa stoppade in en snus.
När mamma kom till pappas t-shirt på klädstrecket skrattade hon och tittade menande på mig och nickade lite sådär förnuftigt:
"Titta, en TYPISK mans-hängning!"
(Såååååååå skulle aldrig ÄÄärnst ha hängt en tröja, hade hon nog velat fortsätta;)



En typisk mans-hängning.


Pappa hade kollat upp resultaten från gårdagens tävling.
Vill bara betona att jag har andra talanger än golfspelande.
Att springa till exempel.
Laga pannbiff med lök.
Vika en loppa.
Få orkidéer att blomma om.
Ja.
Dessutom har jag haft en golfpaus på tio år.....

Vi kom näst sist...
De som kom sist blev diskade....

Men imorgon!!!
Imorgon är det en ny dag och en ny tävling.
Målet är ju att i alla fall inte komma sist eller näst sist;)
Vädret ska bli bra och klubborna är rena.
Bara det!!
Kanske får värma upp med en liten löprunda först.
Om jag hinner.
Om inte väckarklockan ringer för tidigt....:)
Eh.
Eller för sent för den delen....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar