tisdag 26 november 2013

Den Kinesiska penisfisken fastnade i censuren...

 
 
Imorgon!
Imorgon ska jag banne mig stiga upp klockan sex och springa en runda före jobbet!
Japp!
Det SKA jag!
Yes box alright!
Inga ursäkter godkänns!
 
Så tänkte jag i gårkväll.
Eftersom jag var för seg för att gå och träna.
Och då blev jag lite besviken på mig själv.
För att jag hellre sjönk ner i soffan med datorn i knät och den norska serien Hjem på tv...
Tränar bara varannan vecka så sån't där myglande kan jag egentligen inte acceptera ;)
 
Klockan ringde.
Sex.
Noll.
Noll.
Vad gjorde jag då?
Jo.
Stängde av den...
I vanlig ordning ;)
 
Det fick bli en liten tur efter jobbet istället.
Ingen pardon.
Kallt som fan var det.
Hade frost i mössan när jag kom hem.
Svårt att hitta en tillräckligt lång runda när man har som krav att den måste vara upplyst.
Men det gick.
Lite kryssande bland villakvarteren så...

 
 
 
Löpare i vinterskrud.
Jevvla porrigt.
 

 
Mina tre godingar!
På pricken lika.
Ha. Ha. Ha.
 
 
Jag har haft tv-kanalen "Sjuan" hela november månad.
Har sett "Fest hos Bagge Wahlgren" några gånger.
Jag tycker att det är ett festligt program.
Avslappnat och roligt och extra kul att de blir lite halvpackade i tv :)
Ikväll var Edward Blom - mathistoriker tydligen, har aldrig hört talas om honom - och Pernilla Wahlgren (behöver ingen närmare presentation:) gäster bland annat.
Den här Edward Blom verkade vara en ganska speciell - men lite småkul - kille.
Han sa att han både är gourmet och gourmand och på snapsblindtestet hade han alla rätt.
När Pernilla dök upp började hon prata om Kinesisk penisfisk eftersom man diskuterade mat som ser läskig ut att äta.
De googlade fram en film och uuurghhhh.....
Nej.
Läskig.
Mm.
Det är förnamnet.
Jag försökte mig på att googla fram en bild (Såklart;)
Det gick inte.
Undrar varför....;)
Pernilla släppte dock inte ämnet utan fortsatte med 91:an-röst:
"Du simmar i lugn och ro, så kommer den Kinesiska penisfisken simmande..."
Pernilla med sin vanliga röst:
"Hahaha! Jag har varit singel för länge."
Åter med 91:an-röst:
"Ta en simtur och hoppas på det bästa..."
Alla skrattade.
Edward Blom endast artigt.
"Njaaaaa, det där är ju inte min vanliga humor..."
 
Men såna blir vi, hahaha!
Därför jag gillar Pernilla.
Jo, jag gör faktiskt det.
Läser hennes blogg varje dag.
Den är så familjär och hemtrevlig.
Tur att den finns kvar när Sjuan åter försvinner ur min tjock-tv på söndag.
Kul så länge det varade :)
 
Fick sorteringsbehov efter kvällsmaten.
Hittade därför prylar jag glömt att jag hade!
Alltid kul.
Men anledningen till sorteringsidén var att jag ville få ordning på mitt "pyssel".
Fina påsar och band, små askar, silkespapper, klistermärken och annat.
Hade mer ordning på sån't "förr".
Både för att jag var lärare (och mer "pysslig" på den tiden) och inte hade egna barn (som snor ens grejer...;)
Nu hittar jag allt som oftast mina pysselgrejer utspridda på tjejernas rum.
"App-app-app, vart ska du gå med min fina dekorationstejp?"
"Stopp och belägg, det där är min bästa "skriva-fint-på-kort-penna!"
Et cetera.
Så därför har jag nu samlat ihop MITT pyssel.
Och gömt:)
Sjukt.
Att barnen ens kommer på tanken att ta mina grejer ;)
Ska nog ta ut en liten hyra när de vill låna något.
 
M:s skrivläxa denna vecka handlar om hälsa.
Inte hälsa som att ta i hand och kindpussas utan om hur man mår.
"Vi jobbar med sambandet mellan sömn, kost, träning och sociala relationer och hur det påverkar vår hälsa. Hur sover du? Vad och när äter du? Tränar du något? Går eller cyklar du till skolan? Hur ser dina sociala relationer ut? Kompisar? Vem umgås du med? Vad gör dig glad?"
Vettig läxa tycker jag.
Ger tillfälle för reflektion.
Tror jag också ska göra den läxan...
Bara det där med sömnen som felar.
Sover i snitt sex timmar per natt.
Det är för lite.
Men jag kan INTE SOMNA på kvällarna.
Stort stort problem.
Går bäst de kvällar jag tränat hårt.
Men det hjälper inte alltid
Tror jag ska fokusera på just sovandet.
När jag gör min läxa:)
 
Ska gå och lägga mig nu.
Ska bara....
 
....googla den Kinesiska penisfisken först, haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar