måndag 25 november 2013

Nu är det (h)jul igen!



 
 
 
 
 
Nu är de på!
Hjulen alltså.
Vinterhjulen!
Igår körde jag och unga väninnan och rustade våra bilar inför vintern.
Och det passade ju bra.
Då det var riktigt kallt och fruset i morse.
Fick rycka ut och jobba utomhus två timmar i förmiddags.
Burr!
Det var b-i-s-t-e-r-t.
Trots fodrad, skitstor -och supergul - jacka.
Och fyra tröjor under.
Tog ett tag att få upp värmen sen...
 
Var hos sjukgymnasten idag.
Äntligen.
I en och en halv timme!
Vi gick igenom allt, tänkbara och otänkbara orsaker.
Och jag tror att vi kom på vad problemet är.
Små övningar ska göras dagligen - flera gånger om dagen.
Hoppas att detta hjälper mig nu.
Är så utless på att jämt ha ont i nacken och axlarna...
(Fast man ser skitfånig ut när man drar in hakan så där överdrivet som jag ska göra.
Är i och för sig ingenting mot hur fånig jag kände mig när jag fick strippa inför sjukgymnasten.
Kunde ju valt ett par mer heltäckande, hrrrrm, underbyxor i morse....)
 

 
Jag har visst gjort ett ute-spa.
För fåglar...
Det var inte riktigt meningen.
Tanken var att vinterskydda mina utemöbler...
Men man är ju ingen "handy-man" direkt.
Hrrm.
Skulle låtit pappa fixa det där...
"Asch, kan väl inte vara så svårt att lägga på några presenningar" tänkte jag lite naivt samtidigt som jag tog några GIGANTISKA från hyllan i butiken.
Tydligen finns det olika sätt.
Att lägga presenningar på...
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar