onsdag 27 november 2013

Snoppfiskar, p-förbud och tomma önskelistor....

 
Här är den!!
Anledningen.
Till att mitt senaste inlägg hade tre gånger så många läsare som i vanliga fall!
Haha!
Måste varit många som googlat efter programmet igår;)
 
Den ser verkligen oaptitlig ut.
Urrrrrrrrk.
Jag tror fortfarande att det är ett skämt.
Finns rörliga bilder på Youtube.
Behöver dock inte vara sant ändå...
 
Men nu vet man ju vilka sökord man ska lägga in för att dra till sig läsare:)
 

 
Jahapp.
Nu stod den där.
Gjorde den inte igår.
Suck.
Jag vet att det är för att gatan ska kunna plogas när snön kommer men ändå...
Som om jag inte kånkar tillräckligt mellan bilen och huset.
 

 
För ett år sedan lät jag fotografera mig och flickorna.
Den här bilden hade jag glömt bort.
Och jag förstår varför.
Jag ser ut som om någon sparkat mig på smalbenet samtidigt som jag försöker dölja att det gör ont.
"Se glada ut nu barn!"
Är emellertid skillnad på att se "glad" eller "Gunilla-Persson-hysterisk" ut...
 
Jag och flickornas pappa börjar få smått panik.
Vi vet inte vad barnen vill ha i julklapp!
Som är rimligt att ge då alltså...
(Ibland dyker det ju upp såna fantasier...)
Vi pratar om det varje dag och bara kommit fram till några saker.
Problemet är nog att barnen knappt själva vet vad de önskar sig!
De saknar liksom inget.
Direkt.
Undrar om tomten kommer i år?

1 kommentar:

  1. Jodå, snoppfiskar finns. Har sett dem säljas levande på fiskmarknader i Sydkorea. De heter också Gaebul/ Gäbul (개불). Och de ser ut som krälande iglar. /XP

    https://www.youtube.com/watch?v=joSYEmeFFWc


    SvaraRadera