lördag 2 november 2013

Morgonrock fram till lunch.

 
05.52: "Mamma, starta Sunes sommar! Nu!" (Gissa vem....?)
Kommer inte ihåg att jag gjorde det.
Men jag gjorde det.
07.02: "Mamma, jag är hungrig!! Nu!" (Gissa vem...?)
Jag: "Mmmm, hshlskoshdnkvnn, zzzzzzzzzzzzzzz....."
8.30: "Prassel, prassel..."
Prassel, prassel??
Steg upp, tog på mig morgonrocken, gick ut i vardagsrummet.
Där satt tre.
Döttrar.
Mumsandes på resterna av fredagsmyset.
Men vad f-n??
Jag gömde ju den skålen??
Vilken bra mamma jag är.
Gjorde frukost.
Limpmackor, corn flakes och faktiskt kokta ägg!
"Pretty woman" startades, någon såg på den, några sprang ut och lekte, någon strök tvätten.
"Skruva den som Beckham" tog vid där "Pretty Woman" slutade.
Jag gjorde lunch och samlade flocken.
A kom förbi och ville ha smakråd om nya glasögonbågar.
Igen.
Hon kan inte bestämma sig;)
K kom förbi och hämtade sin cykel.
Klockan var nästan ett när jag insåg att det var dags att kliva ur morgonrocken och ta tag i lördagen.
Eftersom vi skulle vara i handbollshallen klockan två.
Och hämta upp en kompis till flickorna på vägen.
Framförhållning?
Suck.

 
E:s lag sålde lotter.
M:s lag skulle springa in med damlaget.
Det blev emellertid båda två som fick gå in med damerna:)
När matchen precis startat fick jag gå med E in på toaletten och byta om.
Ja, alltså, byta om på E.
Halloweenkalas för hennes del.
Hann tillbaka till hallen innan första halvlek var slut.
Slut.
Var däremot inte L.
Herregud vilken låda hon höll.
Till sist fick jag muta henne med spel i mobilen;)
 
"Mamma, jag gillar inte hösten" sa M.
"Nähä?" sa jag och funderade på om det beror för att det är mörkt, kallt och trist som jag själv tycker.
"Jo, alltså, på hösten äter man bara en massa köttgrytor!"
Mhm.
Det var nog det sista jag skulle tänka mig att hon såg som negativt....

 
Fyrarätters middag hos mamma och pappa ikväll.
En rätt var....köttgryta;)
M åt och sa att den var jättegod.
Ja, allt var jättegott.
Jag var så mätt att jag inte ens orkade dricka kaffe.
Men en liten whisky till "Downtown Abbey" slank ner;)

 
Han är så fin vår lilla nya kusin.
Det har gått upp för mina barn att min mamma, deras mormor, numera även är farmor.
"Men mormor, jag fortsätter att kalla dig för mormor, jag är van vid det!" sa E ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar