måndag 18 november 2013

"Den som inte gör fel gör fantamej ingenting"

 
Full aktivitet i radhuset.


 
Har egentligen ingen investeringsbudget.
Har inte köpt en möbel sedan vi flyttade in i radhuset.
Igår fick jag dock ett tips av en vän om en billig soffa på Blocket.
Jag slog till (på driftsbudgeten;)
Fick den hemkörd och allt!
Flickorna blev eld och lågor.
Resultatet blev mysigt.
Innebär kanske några färre slagsmål framför tv:n ;)
Och minsann om inte tjock-tv:n gör sig bättre på sin nya plats...

 
M överraskade med god efterrätt!

 
Handbollsträning och läsläxa för 7-åringen.
 
 
Något försenad nattning ikväll.
L valde som vanligt två korta sagor.
Stina Wirséns figurer är en favorit.
Fast jag blir alltid lika nervös att hon ska stanna upp vid en viss sida i "Vem sover inte?"
Men hon gjorde det inte ikväll.
Heller.
Piuh.




 
Ingen kommentar.
Tack! Tack!
Vi kan vänta lite med blommor och bin...
 
 
Istället berättade L om något dagmamman talat om för henne idag.
"Mamma...på ett ställe finns det mäntjor (människor uttalat med tj-ljud)...och då blev det en storm...så tusen tror jag, ja tusen mäntjor är döda...och ledsna....och dom har inga hus.... (so far so good)...sen kom det en liiiiten liiiten.....räv.....smygande....hahahaha."
Nja.
Inte lätt att hålla isär begreppen när man är fem år....
 
 
Vi diskuterar mycket - och stundtals högljutt;) - runt fikabordet på mitt jobb.
Om allt, verkligen allt (till exempel om både mäntjor och rävar:).
Ganska ofta sägs det bra grejer, roliga grejer, fyndiga grejer.
Idag pratade vi om att en av arbetskamraterna gjort ett fel hon upptäckte lite sent, men, det gick ju att rätta till.
Men det är inte roligt när man gör fel.
Man känner sig dum, besviken på sig själv, och tycker att det är pinsamt.
Usch ja, vem känner inte igen sig...?
Men då sa en av mina arbetskamrater något som jag tyckte var väldigt klokt:
"Den som inte gör fel gör fantamej ingenting."
 
Kan väl inte direkt dra paralleller utifrån just det till att jag körde fel.
Idag.
Igen :)
Så fort jag ska ut i obygden.
Missar jag någon avtagsväg.
Eller så.
Men jag kom faktiskt rätt till slut.
Det regnade och började skymma.
Jag körde vår bil som vi har på jobbet.
Den är inte automatväxlad.
Som min egen.
Billyktorna tänds inte automatiskt.
Som de gör på min egen.
Upptäckte jag.
Efter att ha kört ett tag...
Tyckte nog att det var lite väl mörkt på vägen...
Vågade inte stanna.
Skumt därute i skogen.
Så jag pillade på alla knappar och drog i alla spakar.
Medan jag körde.
Till sist så!
Mycket lättare att köra bil.
När man ser vägen framför sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar